Karczma Ari

Historyjki opowiadane w Karczmie


#1 2013-02-06 19:45:40

 Arisha

The Emperor

Skąd: Karczma
Zarejestrowany: 2012-04-23
Posty: 63
Punktów :   

Szablon karty postaci - współczesność

Imię i nazwisko: Tu wpisujemy imię i nazwisko postaci, oraz, jeżeli posiada, pseudonim. Np. Andrzej "Rudy" Nowak, Jan Kowalski vel Antonio Banderas, itp.
Pochodzenie: Tutaj podajemy państwo z którego pochodzi nasza postać, np. Dominikana, Urugwaj, Irlandia. Jeżeli bardzo chcemy podać miasto, jego nazwę umieszczamy w dalszym opisie.
Wiek: Tutaj piszemy ile nasza postać ma lat. Rocznikowo lub pełnych, to już jak gracz sobie zapragnie (w końcu datę urodzenia podajemy niżej). Tu możemy również wpisać na ile lat nasza postać wygląda, np. 18 lat (a wygląda na 98)
Zawód: Tu umieszczamy informację o tym, czym nasza postać się zajmuje. I tutaj mamy mały haczyk - uczeń również jest zawodem! Dlatego zawód należy rozumieć raczej jako zajęcie postaci. W przypadku postaci o nieokreślonym zajęciu można zastąpić je znakiem zapytania. Przykładowe zawody: Kombajnista, Rzeźnik, Bezdomny.
Data urodzenia: Tutaj podajemy datę urodzenia (dzień, miesiąc, rok) w dowolnej formie, byle by była czytelna. Np. 06.06.1966 r., 6 czerwca 1966 r., lub 6 VI 1966 r. Gracz ma tutaj pełną dowolność.

Atrybuty: Tutaj podajemy atrybuty postaci. Mamy do wyboru trzy z podanej listy: siła, zwinność, charyzma, zręczność, inteligencja, szybkość, wytrzymałość, percepcja, silna wola*(wyjaśnienie w oddzielnym poście). UWAGA! w przypadku postaci przenoszonych ze zwykłego Rollage RPG - w momencie startu mają one dokładnie TYLE SAMO atrybutów co w zwykłym. Ponadto, atrybutów ze zwykłego Rolla nie należy zmieniać (wyjątek stanowi silna wola, którą wręcz powinno się zmienić). Przykładowo, jeżeli postać ma w zwykłym siłę, szybkość i zwinność we współczesnym również ma te, I TYLKO TE atrybuty. Jednak jeżeli ma siłę, zwinność, silną wolę, atrybut silna wola należy zmienić np. na inteligencję.

Umiejętności: Tu wpisujemy (najmilej widziane jest wpisywanie od myślników) umiejętności postaci. Gracz ma tutaj znacznie większe pole manewru niż w przypadku atrybutów - zmienić można praktycznie wszystkie umiejętności. Nazwa umiejętności może składać się maksymalnie z czterech słów (nie licząc skrótów typu itd. i słów podanych w nawiasach) ze względu na lenistwo innych i to, że nie każdemu chce się czytać dziesięciowersowe nazwy umiejętności (tak, tu chodzi głównie o mnie). Co więcej, postać, tak jak w przypadku atrybutów ma dokładnie TYLE SAMO umiejętności co w zwykłym. Jeżeli w zwykłym ma osiem, to i tu ma osiem i ani jednej więcej. Inaczej ma się sprawa z postaciami które zostają tworzone od razu w tym systemie (w momencie tworzenia nie mające odpowiednika w zwykłym RPG). One mają sześć umiejętności i ani jednej więcej. Umiejętności nie mogą być przepakowane, ponadto mogą zawodzić. Sprawa level upu atrybutów i umiejętności będzie wyjaśniona w poście niżej.

Drzewko rozwoju: Tutaj, w tej linijce, możemy wpisać nazwę specjalnej zdolności postaci.
Poziom 1: Tu, w tej linijce, możemy, jeżeli takie mamy życzenie, wpisać nazwę poziomu drzewka.
Tutaj opisujemy dany poziom rozwoju zdolności (czyli jej działanie, wymagania, etc.). Drzewko może być bardziej przepakowane niż umiejętności, ale w granicach rozsądku. W przypadku bardziej przepakowanych (czyli, bądźmy szczerzy - wszystkich) drzewek ich działanie jest zależne od MG/gracza/admina/boga/kogo tam jeszcze. Opis drzewek jest wymagany! Postać, która ma podaną tylko nazwę poziomu, będzie traktowana, jakby nie miała drzewka w ogóle. Sprawa ma się tutaj jak z umiejętnościami - przy przenoszeniu ze zwykłego postać ma tyle samo poziomów drzewka co w zwykłym. Przy tworzeniu postaci od nowa ma ona tylko jeden poziom (za zgodą graczy może mieć dwa poziomy). Kwestia level upu wyjaśniona zostanie oddzielnie.


Ekwipunek: Tutaj wpisujemy ekwipunek postaci. Ilość miejsc jest nieograniczona i możemy wpisać w nim wszystko co chcemy, w granicach rozsądku oczywiście. Tutaj apel do graczy - nie wpisujcie takich rzeczy jak 10 paczek chusteczek higienicznych czy kanapka sprzed pięciu lat, jeżeli nie mają one dla postaci naprawdę szczególnego znaczenia. Oprócz tego, jeżeli postać będzie miała w ekwipunku takie rzeczy jak armata, to logicznym jest że będzie się ona kurzyła w domu, a nie tkwiła w kieszeni postaci. Przykładowy ekwipunek: Porftel, Alcatel, Dokumenty, Fiat 126p, Mieszkanie w Dublinie.

Wygląd: Tu opisujemy aparycję naszych postaci. Radzę nie pomijać tej części i opisywać postać w miarę szczegółowo, bo od tego zależy, jak gracze danego bohatera sobie wyobrażą. Wygląd dzieli się na dwie części - tą, w której opisujemy samą aparycję i tą, w której umieszczamy informacje na temat preferowanego ubioru postaci. O ile drugą część można sobie odpuścić (najwyżej gracze będą sobie wyobrażać bohatera noszącego wiecznie piżamkę w lamy albo nagiego), o tyle pierwsza powinna BYĆ. Warto umieścić w niej cechy charakterystyczne wyglądu postaci, o ile takie posiada (i są one widoczne). Np. tatuaż na policzku, brak nogi, krzywy nos, blizna w kształcie błyskawicy na czole, itp.

Historia: Tu, jeżeli mamy taki kaprys możemy opisać szczegółowo historię postaci. Ta część nie jest wymagana i powinna być umieszczana raczej w przypadku postaci szczególnie znanych, o szczególnie rozbudowanej biografii, którą szczególnie chcielibyśmy podzielić się z graczami.
Opis: Tutaj zamieszczamy kluczowe informacje na temat postaci, sami wybieramy jakie. Opis może zawierać krótkie przedstawienie historii postaci, opis tego, czym się zajmuje, charakter, nawyki, typowe zachowania, hobby, jakiej muzyki słucha. Przykładowe informacje jakie możemy tutaj podać: jest kombajnistą, lubi szydełkować, słucha Mandaryny, ma ADHD, etc. Co tylko gracz wymyśli.


http://photo.net/general-comments/attachment/411547/jeremy%20stein%20puffins.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.tenis.pun.pl www.drugazona.pun.pl www.rolnictwoap2007.pun.pl www.dezerter.pun.pl www.tibianus.pun.pl